سنگ ساختمانی و تزئینی مرمریت

03 ارديبهشت 773 نویسنده:  

سنگ ساختمانی و تزئینی مرمریت

سنگ مرمریت نسبت به سنگ تراورتن ساختار آهکی تری دارد و از این رو استفاده از سنگ مرمریت در فضاهایی که در مجاورت رطوبت قرار دارند مناسب نمی باشند.

 

تشخیص سنگ مرمریت از سنگ تراورتن از دید کسانی که کارشناس نیستند از پشت سنگ قابل تشخیص است با این توضیح که سنگ مرمریت خلل و فرج نداشته و بیشتر دارای رگه های میباشد.

یک روش سنتی که معماران جهت تشخیص توپر بودن سنگ مرمریت استفاده میکنند ضربه زدن با یک جسم فلزی به پشت سنگ مرمریت میباشد که هر قدر صدای حاصل از ضربه زدن به قسمت نسابیده سنگ مرمریت زیرتر باشد آن سنگ مرمریت دارای تراکم بیشتری میباشد.

سنگ مرمریت بیشتر در فضاهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. از سنگ مرمریت در بدنه راه پله، بدنه پارکینگ، کف واحد ساختمانی میتوان استفاده کرد.

در ایران معادن بسیار زیادی از سنگ مرمریت شناسایی شده و در حال بهره برداری میباشند. البته قطعا معادن فراوانی هم از سنگ مرمریت در کشور عزیزمان ایران وجود دارد که در حال حاضر شناسایی نشده و یا اگر شناسایی هم شده باشند مورد بهره برداری قرار نگرفته اند.

سنگ مرمریت در طیف های رنگی وسیعی در کشور ایران تولید و فرآوری میشود اگر کیفیت سنگ مرمریت تولید شده در ایران را بتوانم افزایش دهیم دیگر نیازی به واردات سنگ مرمریت از کشورهای دیگر را نخواهیم داشت و همچنین میتوانیم به یکی از قطب های صادر کننده سنگ مرمریت تبدیل بشیم. سنگ مرمریت روشن جهت اجرا در کف واحدهای مسکونی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است از سنگ مرمریت با زمینه طوسی میتوان سنگ مرمریت پرشین سیلک یا سیلک امپرادور را نام برد.

از سنگ مرمریت با زمینه رنگی قهوه ای میتوان سنگ مرمریت مهکام را نام برد از سنگ مرمریت با زمینه رنگی کرم میتوان سنگ مرمریت دهبید شایان و نمین را نام برد از سنگ مرمریت با زمینه رنگی سفید میتوان سنگ مرمریت سبزوار و کاشمر را نام برد و از سنگ مرمریت با زمینه رنگی مشکی میتوان سنگ مرمریت نجف آباد، سنگ مرمریت گلدن بلک، سنگ مرمریت مشکی دهبید و سنگ مرمریت مشکی بیرجند را نام برد.

از سنگ مرمریت با زمینه رنگی قرمز میتوان سنگ مرمریت بوانات ، سنگ مرمریت انارک و سنگ مرمریت بجستان را نام برد. قیمت سنگ مرمریت به عوامل متعددی از قبیل ضخامت برش، کیفیت ساب و برش، مواد مورد استفاده در فرآوری، دقت در سورت بندی، و سایز سنگ مرمریت تولید شده بستگی دارد. هر قدر سایز سنگ مرمریت تولید شده بزرگتر باشد قیمت آن نیز با توجه به تفاوت در روش تولید و فرآوری آن بیشتر است.

686 بازدید ها
مدیر

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • اصفهان
  • 00989131127734
  • 00989131127734
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کارهای اخیر