سنگ تراورتن چه نوع سنگی است؟

11 فروردين 1399 نویسنده:  

نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های تزیینی به شمار می‌رود. این سنگ بجا مانده از رسوبات آب‌های معدنی غارها یا چشمه‌های آب گرم یا از رسوب کف دریاها و رودخانه‌ها است که به صورت پهنه‌های نسبتا وسیع دیده می‌شوند. وزن مخصوص سنگ تراورتن ۲۵۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب میباشد.

سنگ تراورتن در برابر تغیرات آب و هوایی و باران و برف مقاوم میباشد و از لحاظ رنگ بندی متنوع نیز هست ، سنگ های تراورتن در طبیعت به رنگ های سفید ، کرم، شکلاتی، قرمز، گردویی، زرد، لیمویی، سیلور و شکلاتی خود نمایی میکنند و برای استفاده از سنگ تراورتن هیچ محدوده فضایی تعریف نشده است تراورتن ها میتوانند هم در فضاهای بیرونی ساختمان ها و هم فضاهای داخلی قابل استفاده باشند.

کاربرد سنگ تراورتن
سرانه تولید سنگ تراورتن کشورمان، به دلیل افزایش تقاضا، در طی سالهای اخیر افزایش یافته که در سالهای پیش از 1381 این نوع از سنگ به عنوان سنگی ارزان قیمت شناخته می شد و در بازار داخل مورد توجه قرار نمی گرفت تا با ورود رزین به بازار و جایگزین شدن رزین به جای استفاده از بتونه و سیمان برای پر کردن تخلخلهای سطحی، استفاده ازسنگ تراورتن مورد استقبال قرار گرفت و نیز زیبایی منحصر به فرد آن همراه با قیمت مناسب باعث افزایش فروش در بازار شده است.

این سنگ که برای فضای بیرونی استفاده می شود؛ معمولاً ضخامتی 1 اینچی دارد ولی ممکن است تا 2 اینچ نیز تغییر کند. ضخیم ترین نوع آن مختص محیط های سرد است تا از آسیب دیدن سنگ در چرخه انجماد و ذوب ممانعت شود. همه این ضخامت های گوناگون برای دیواره استخر مناسب هستند. بافت خاص و لیز نبودن آن ناشی از حفره های ریز آن است.

سنگ تراورتن را همچنین می توان در بخش های داخلی ساختمان مانند راه پله ها نیز به کار برد. علت آن هم ساب پذیری زیاد سنگ تراورتن می باشد که به کار بردن آن در بخش های داخلی می تواند ساختمان شما را مانند پروژه های خارجی درآورد.

2241 بازدید ها
مدیر

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • اصفهان
  • 00989131127734
  • 00989131127734
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کارهای اخیر