چاپ کردن این صفحه

اسلب چیست

13 خرداد 1399 نویسنده:  

سنگ‌ها به خصوص سنگ اسلب، موجب بخشیدن زیبایی دو چندانی به محیط و ایجاد شکوهی کم‌نظیر می‌شوند. یکی از کاربردی‌ترین سنگ‌ها برای دکوراسیون خارجی و داخلی ساختمان، سنگ اسلب است. سنگ اسلب به دو صورت سنگ اسلب طبیعی و سنگ اسلب مصنوعی در دسترس است که البته نوع طبیعی آن، ماندگاری و زیبایی بیشتری دارد؛ اما کمی گران‌تر است. با ما در این نوشته همراه شوید تا به دکوراسیون و طراحی داخلی با سنگ اسلب بپردازیم. 

یکی از محبوب‌ترین کاربردهای سنگ اسلب طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مربوط به آشپزخانه و حمام است. استفاده از سنگ‌های اسلب با برش‌های طبیعی راه میانبری برای دسترسی آسان به این سبک زندگی است. کاربرد سنگ اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی جدید و نوظهور نیست.  

دکوراسیون آشپزخانه با سنگ اسلب

از سنگ‌های اسلب باید در نقاط مرکزی استفاده کرد. جایی که کمترین دید ممکن را دارد ولی در عین حال پرزرق و برق است. سنگ‌های اسلب سفید رنگ مانند تکه‌های بزرگ برف و یخ‌اند با رگه‌هایی که در هیچ دو تکه یکسان نیستند. تقریباً پیدا کردن دو تکه سنگ با رگه‌هایی مشابه غیرممکن است. در عین حال این تفاوت‌ها به افزایش زیبایی بصری طراحی داخلی کمک می‌کند. از سنگ طبیعی برای طراحی کانتر آشپزخانه، سنگ اپن یا رویه کابینت، جزیره آشپزخانه و به عنوان جایگزین کاشی پشت گاز رومیزی استفاده می‌شود.

برای آشپزخانه از سنگ‌های روشن با رگه‌های تیره‌تر استفاده کنید؛ زیرا هم تمیز نگاه داشتن آن‌ها ساده‌تر است و هم اثر انگشت روی آن به سختی دیده می‌شود.

 

دکوراسیون حمام با سنگ اسلب

سنگ‌های اسلب را میتوان در سطح گسترده برای طراحی کف، دیوار حمام و سرویس بهداشتی بکار برد. یک محفظه شیشه‌ای دوش حمام را با شیرآلات طلایی روی یک تخته سنگ طبیعی مرمر تصور کنید. کاشی کاری‌های سنتی هر چقدر هم زیبا باشند در این میان حرفی برای گفتن ندارند.

از اسلب در کفپوش‌ها با احتیاط استفاده کنید. معمولا کاشی‌ها در مناطق مرطوب ایمن‌تر هستند و یک دست بودن سنگ‌های طبیعی میتواند لغزنده و خطرناک باشند.

2144 بازدید ها
مدیر

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آخرین ها از  مدیر